Belgen regelen trouwens ook het verkeer in een bos. Vele voorrangsbordjes gisteren bij karrensporen waar nu en dan wel eens een tank uit kan komen. Die moet je als fietser dus voorlaten! Een tank hoor je ook vast niet komen...afijn.
Net in het Franse taalgebied een echte Belgische friet, dat kan niemand beter!
Dan begint over een oude spoorbedding een lange lange klim naar Namen. Contact maak je gemakkelijk, want bijvoorbeeld als ik even op een stenen bankje lig, stopt een een wielrenner, Ca va? Mais bien sur...En je komt nog wel eens andere gasten tegen......GROOT!!
Voor Namen, weer tegen een uur of vier doen de benen weer pijn, veel tegenwind ook, maar dan de verrassing, een kilometerslange afdaling tot in Namen. Langs de Maas...prachtig in die stad. Het heeft wel iets van Parijs.
De laatste 30 kilometer voeren naar Dinant. De Belgen hebben daar te veel kasseienstroken laten liggen en de laatste 15km sta ik op vochtrantsoen. Langs de Maas nergens horeca. De laatste tien zelfs waterloos, de Maas lonkt.
In Dinant probeer ik bij een sluis over steken. Alleen fietsen en voetgangers mogen daar over. Maar mijn fiets is met tassen te breed, dus dat zware ...dan is hij echt zwaar...weer er af gebeurd. Over de normale brug Dinant binnen. Wonderlijk hoe goed mijn benen zijn. Het B&O zit vol, het hotel is vol maar zo'n vier kilometer verderop kan ik terecht, midden in de bossen, een prachtig Best Western hotel Dinant. Met, weliswaar korte hellingen tot 15%, geen probleem. Dat lukt me thuis amper zonder 28 kg bagage......
Best Western dus...het zit dan ook helemaal vol met Amerikanen. Ik hoor werkelijk niks ander, maar met het Nederlands red je het ook wel..in een hotel dan.
Morgen zou ik Verdun moeten bereiken. Droom maar lekker door Jeroen II, dat is 140 km door de Ardennen.....vandaag trouwens weer 106km weggetrapt.
Dia tres, 29 de juny
Després d'una nit tranquiŀla i encara una hora abans que ahir, soc l'ultim convidat de l'esmorzar. Sí, no esticsol, també ha dos alemanys , que treballen en Bélgica dins la indústria dels plaques solars. A un gran nivell i no per cases. La tempesta imminent no va esclatar però el temps és molt diferent al d'ahir. S'ha anat la calor opressiva. Afortunadament!
A les deu me'n vaig. La primera part em porta a la regió d'Haspengouw i el País de les bardisses (Hagenland) A vegades plou, és difícil trobar la roba adequada. Després de la ciutat de Tienen plou molt fort però els Belgues pensen en tot. Al mig del no res, hi ha una espècie de parada de autobus, però no hi ha una líniade autobus. No m'importa, jo em puc amagar, junt amb la meva bicicleta.
Una mica després del poble famos per la seva cervesa, Hoegaarden, comença la zona de l'idiomaFrancés, una zona d'aproximadament 1200 quilòmetres fins la Vajol. I no abans perquè la gent de la Catalunya Francesa no parla gairebé Català. No he escoltat almenys, però ara m'estic adelantant més de mil quilòmetres………
Una mica més lluny jo menjo una ració de patates fregides l'estil de Bèlgica. I encara que els Holandesos menjen més patates fregides que els Belgues, m'agraden més les patates dels Belgues, semblen més ttradicional amb maionesa agra en lloc de la dolça en Holanda. I sí, ho menjen en els Països Baixos amb maionesa, ja no parlo sobre les patates fregides en estil dels Americans, no son patates fregides, és feralla prima.
Fins la ciutat de Namur, puc pedalejar sobre una vella línia de ferrocaril, uns quaranta quilòmetres. És una via fàcil però també una mica avorrida encara que és una ruta en pujada. Bé jo veig enromes cargols a l'asfalt i a prop de les quatre otna sentir les meves cames. Un altre ciclista em veu estirat descansant i em pregunta: " Ca va?" Responc amb "Mais bien sur" …en el meu millor Francés. Abans de Namur gaudeixo d'una descens de quilòmetres i arribo més o menys al centre de Namur o Namen. A les ribes del riu Mosa (Maas), em recorda una mica a Paris i el riu Seine. M'agrada aquesta ciutat. Necesito temps per a trobar la ruta però per fi el navegador m'ajuda bé i per les ribes de la Mosa me'n vaig en direcció de Dinant. Son trenta quilòmetres i la guia diu que hi ha parts dolentes. Com després m'adonarè, la guia és molt positiva perquè hi ha moltes parts dolentes. I no veig cap terraasa o bar, llavors els ultimes quinze quilòmetres no tinc res de beure. Sí hi ha el riu, però millor que no ho faci.
En Dinant probo de passar per un pont estret. Per desgràcia la meva bicicleta amb les seves bosses és massa gran, llavorshaig de carregar la bici pel pont. M'adono que pesa molt! En l'Hotel no hi ha lloc, però la senyoreta darrere del taulell és tan amable de trucar un altre Hotel. L'Hotel "Best Western" en Anseremme està al mig del bosca quatre quilòmetres de Dinant. És una hotel molt bonic i ple d'americans. Pregunto on puc deixar la meva bici i aquesta senyoreta punt a fora, on puc aparcar. Responc que vui portar dins de hotel i està bé, llavors dormo aquesta nit amb la meva bici!
El sopar de hotel està molt bé i durant el sopar m'he adonat d'una parella amb bossesde bicicleta. Sobre això més demà! Al jardin vaig a beure una cerveses grans. Està ple d'americans. Son d'una organització de veterans ferits i és clar que visiten els camps de batalla del decembre i gener 1944/45, l'ofensiva de les Ardenes dels alemanys contra els aliats que va costar la vida a més de 160.000 soldats.
Més tard aquesta nit, tinc una molt bona conversa i per tant m'en vaig a dormir molt tard, a prop de les dues hores. Pffff.