Vrijdag 6 juli 2012
Schreeuwende schipper en ongekende hellingen
Vanaf vandaag ga ik maar eens titels aan de dag geven. De dag begon met de heer Kok die beneden bij de receptie meldde “Je suis un peu en colere” waarna hij verbijsterd werd aangestaard. Daarna volgde de uitleg van het aantreffen van een gesloten hotel waarna ik me er in voegde door de melden dat Kok via de “Pipe de pluie” naar boven was geklommen. Wederom keek een grote leegte ons aan. Uiteindelijk is het wel gaan dagen toen Kok de regenpijp aanwees en naar verluidt de ogen bijna bij de mevrouw uit de oogkassen rolden.
Het derrière probleem neemt dusdanige vormen aan, bij ons beiden overigens, dat er bij de Apotheek twee soorten crèmes worden aangeschaft. Eén is een soort zinkzalf, altijd goed voor schrale babybilletjes, de andere anti-bacterieel. Daarna weer op de fiets en we worden direct getrakteerd op twee afdalingen van 15% uit Nogent. Normaal vast leuk maar met een volgeladen fiets echt minder aangenaam. De afdaling wordt direct daarna afgestraft met een kilometers lange klim en nog één en nog één tot we eindelijk het Canal Marne- Saone bereiken. Vanaf dan denken we rustig te kunnen rijden, want een jaagpad loopt redelijk vlak tussen de vele sluizen.
We treffen nog een voormalige leraar uit Nederland die zijn leerboeken aan de wilgen heeft gehangen en een vrachtscheepje heeft gekocht, net een week geleden. Misschien iets voor anderen die het onderwijs beu zijn?
Het schip van de Nederlanders
Dan een aantal sluizen verderop, ligt een schip uit Gent, dat wordt bevaren door een ouder Brits echtpaar. De man maant op niet zachtzinnige toon zijn vrouw, om op het schip te komen in plaats van met Kok te babbelen.
Later vertelt ze, terwijl ze al weer varen, dat ze dit al 19 jaar doen en dat Fransen beste mensen zijn, maar niet naar haar smaak.
Dan zijn er wegwerkzaamheden en we kunnen het jaagpad niet meer bereiken. Voor ons liggen weer heuvels. Dan maar via een kaasfabrieksterrein geprobeerd, maar daar worden we weg gestuurd.
Ondertussen heeft Adolf zich bij ons gevoegd, zoals te verwachten een Duitse scholier die in zijn eentje naar Santiago de Compostela wil fietsen. Hij rijdt met ons op, en met zijn drieën lukt het ons om de fietsen op het jaagpad getild te krijgen.
Eén van de vele sluiswachtershuizen
Na een aantal kilometers krijgen we het schip uit Gent weer in beeld. De schipper schreeuwt tegen ons dat verderop de tunnel voor ons dicht zal zijn. Meent hij dat, een tunnel? Maar het lijkt er inderdaad op dat het kanaal door een kilometerslange tunnel zal lopen. We besluiten het er niet op te gokken en rijden richting Langres. Hellingen, hellingen. Dan raken we even de weg kwijt maar een Fransoos legt ons uit, dat we inderdaad die op een muur gelijkende helling die voor ons opdoemt, op moeten rijden. Vooruit daar gaan we, maar de vracht, de fiets , de lengte van ongeveer een kilometer en de uiteindelijk 21% worden me uiteindelijk te veel. Ik haak maar even af en probeer weer op adem te komen. Uiteindelijk boven zoeven we een andere helling omlaag om op een punt te belanden, waar we ook zonder die helling zouden zijn aangekomen. Die olijke Fransoos! We zoeken verder naar de weg en een druk landweggetje moet als doorsteek dienen maar pakt ook uit met meerdere 15% hellingen. Het schiet totaal niet meer op.
Uiteindelijk bereiken we tegen zessen en 49,1 kilometer verderop, onze overnachtingsplek in Villegusien du Lac. De lichamen zijn leeg en ook het zadel kunnen we niet meer zien laat staan voelen. Adolf neemt afscheid, nadat ik hem uit het hoofd praat, met veel moeite, dat dan weer wel, dat via Barcelona naar Santiago de Compostela rijden, echt wel erg gek is. Wat moet uiteindelijk ik, met die gozer? Kok haalt Barcelona niet, daar heeft hij zich bij neergelegd. En gezien de rit van vandaag zal hij met die voorspelling geen Nobelprijs winnen.
Divendres, juliol 6, 2012
Capità cridant i vessants sense precedents
A partir d'avui un cop més donar títols al dia. El dia va començar amb el Sr Kok que avall a la recepció va dir: "Je suis un peu de colere", i ells estavan mirant perplex. Després va seguir l'explicació de la conclusió d'un hotel tancat i després he afegit en l'informe que Kok a través de la "pipa de la pluie" havia pujat al cim. Un cop més semblava un gran buit per a nosaltres. Al final, va dia quan cuini la canonada de drenatge i es diu que va assenyalar als ulls de la senyora de gairebé va rodar fora de les seves òrbites.
El problema derrière adopta la forma, per a nosaltres, a més, que en les cremes de farmàcia són dos tipus comprats. Un d'ells és un tipus de pomada de zinc, sempre és bo per a les cames del nadó pobre, l'altre anti-bacterial. Després de tornada a la bicicleta i de seguida va tractar de dues curses de 15% de Nogent. Normalment, ser divertit, però amb una bici totalment carregada en realitat menys agradable. El descens es immediatament castigada amb una pujada d'unes kilometres de llarg i un altre i un altre fins que finalment arriben al Canal de Marne-Saone. Quan pensem en viatjar tranquil · la, perquè un camí de sirga és bastant plana, entre les rescloses.
. Més endavant, diu ella, mentre ella estava navegant de nou, ho fan des de fa 19 anys i que els francesos són els millors, però no al seu gust.
Ens trobem amb un antic mestre dels Països Baixos, que són els llibres de text en els salzes penjaven i un vaixell de càrrega ha comprat desde una setmana. Potser alguna cosa pels altres que estan cansats de l'educació?
A continuació, un nombre de bloquejos de distància, és un vaixell de Gant, que es navega per una parella d'ancians anglesos. L'home en cap to suau exhorta a la seva esposa perquè en el vaixell en comptes de xerrar amb en Kok.
Després hi ha les obres a la carretera i ja no podem arribar al camí de sirga. De nou per davant turons. Així que vaig tractar d'utilitzar un lloc de la fàbrica de formatge, però no se'ns va acomiadar.
Mentrestant, Adolf es va unir a nosaltres, com era d'esperar, un estudiant alemany que per si sol a Santiago de Compostela amb el ciclisme. Ell ens impulsa, i els tres de nosaltres per tenir èxit en el ciclisme en el camí de sirga que posa a volar. Després d'uns quants quilòmetres de Gant, tenim el vaixell de tornada a la imatge. El capità crida a nosaltres més tard que el túnel estarà tancat per a nosaltres. Segons la seva opinió, un túnel? Però en efecte, sembla que el canal a través d'un túnel de quilòmetres de longitud, s'executarà. Nosaltres vam decidir que no jugui i seguiu en direcció Langres. Els pendents, pendents. Després simplement es perden, però un francès ens explica que som de fet en un turó a la paret, com que plana davant nostre, a haver de conduir. Endavant anem, però la moto càrrega, la longitud d'un quilòmetre i el 21% en última instància ser beneficiós per a mi massa. Jo ho connecti de nou aquí i tracti de respirar. Eventualment geni sobre un altre costa avall a un punt d'arribar a on hauria arribat sense la rampa. El francès murri! Seguim a la recerca de la carretera i un camí rural ocupada ha de servir com un trepant, però també ple de múltiples pistes d'un 15%. El total de disparar res més.
Finalment arribem a menys sisos i 49,1 quilòmetres de distància, la nostra escala a Villegusien du Lac. Els cossos estan buides i la cadira de bici, que no podem veure i molt menys sentir. Adolfo s'acomiada després que li parli d'ella, amb gran dificultat, això sí, que a través de Barcelona a Santiago de Compostel amb es molt, molt boig. Més boig que el bicicleta boig i dromido. Com puc acabar amb aquest tipus? Kok, que no cita de Barcelona perquè ell ha renunciat. I tenint en compte el viatge d'avui amb aquesta predicció, no guanyarà el Premi Nobel.