dinsdag 17 juli 2012


Canal du Midi, Minervois
Even kijken, ja..het is dinsdag 17 juli. Een goede nachtrust gehad in Pezenas hoewel het lijkt dat het aantal uren sinds mijn vertrek veel minder is geworden. Houden zo...
Vandaag pik ik de route van Benjaminse, door ons ook Bennie genoemd, weer op. De route van vandaag voert onder andere langs Vias, een plek waar veel vakantie gehouden wordt. Mezelf, bij gebrek aan Kok, maar eens op de foto gezet, ook speciaal voor Koert en IJf en...wellicht Bloeme. 
Zoals te zien, heb ik mijn nieuwe wielerhemd met de witte mouwen aan/Com puts veure em porto la meva camiseta nou de ciclisme amb manigues blanques

Dit deel van de route vind ik niet bepaald mooi, eigenlijk valt dit hele gebied zo vlak aan de kust, wel tegen. Vooruit, de Middellandse zee maakt een hoop goed. 
Gisteren meldde ik dat het de eerste dag onbewolkt weer was. De Fransozen zetten die toonzetting vandaag voort maar doen er bepaald een schep bovenop. Maat houden jongens, of is het vast oefenen voor Catalonië? Zesendertig graden zie ik en vierendertig, zullen we het op vijfendertig houden, mooi in het midden? Gelukkig is het niet van dat benauwde zoals zo vaak in Nederland, mochten die temperaturen daar heel enkel al eens voorkomen. Maar die hitte, het rijden op de fiets, toch een paar keer klimmen......., wat gebruik je dan een hoop vocht. Ik heb de blikjes die, of eerst via de bidon, of direct in mijzelf verdwijnen niet geteld, maar schat dat aantal toch gauw op meer dan tien. En dan nog is het niet genoeg, merk je. Ik ga niet uitleggen hoe, maar je kunt het zien. Overigens ben ik mijn achterste bidon vandaag verloren. Ik had er vier bij me, twee met meestal een noodvoorraad van, in de loop van de dag, warm water en twee op de bekende positie op de fiets. Die noodbidons hangen aan de tassen, maar de Franse wegen.... Het was weer erg her en der en toen ik een keer controleerde, was het al te laat. De bidon had blijkbaar zijn eigen, misschien wel ondoorgrondelijke weg gekozen. Misschien ligt hij ook wel ergens in een goot, of een greppel, of een drooggevallen sloot, of erger, is hij overreden door een achteropkomend voertuig, hetzij een personenauto, hetzij een truck, of trekker of oogstmachine, want die rijden hier ook rond. 
Vandaag wil ik het niet uit de hand laten lopen. Ik passeer trouwens, blijkens een bord langs de weg ook de wijnstreek “Minervois”, maar dat even terzijde. 

Terugkomend op het niet uit de hand willen laten lopen. Dus al tegen half vijf kijk ik waar ik eventueel kan landen. Sallèles d’Aude lijkt me een goede keuze. Een B&B in de Engelse traditie. Helaas, “complet”. Maar, er is er nog één in het dorp zegt de goede man en hij belt even voor me. Hetzelfde recept, Engelsen, keurig in orde, met voor de liefhebbers een zwembad enzovoort. Aan te bevelen! Gisteren was ook prima in orde, mijn Frans wordt steeds beter, nou nee, niet overdrijven, ik kan me steeds beter redden. Maar uitleggen dat de huiskat me geen mensenvriend lijkt, was duidelijk een brug te ver, toen de uitleg volgde dat dit inderdaad le chat du maison was. Vandaag 75 kilometer gereden. Sommige delen mooi, langs het kanaal du Midi, platanen, een even meefietsende Nederlander, die niet meer lang mag fietsen van zijn tweede vrouw, ja je komt soms een hoop te weten in tien minuutjes, haha. 
Morgen ga ik waarschijnlijk toch maar weer een eigen route rijden want Bennie heeft vandaag zo’n 50 kilometer weten op te rekken tot niet eens zulke mooie 75 kilometer. Zo kom ik er nooit! Wel mooi waren sommige delen van het Canal du Midi, dat overigens veel weg heeft van het Overijsels kanaal tussen Raalte en Deventer.



Canal du Midi, Minervois

A veure, si .. que és el dimarts, 17 de juliol. Una bona nit vaig tenir en Pézenas encara que sembla que el nombre d'hores des que vaig marxar s'ha convertit en molt menys. Segueix així ...
Avui vaig a prendre la ruta de Benjaminse per a nosaltres anomenat Bennie va tornar a trucar. La ruta d'avui porta de viatge a través de Vias, un lloc on molts d'ells ocupats de vacances. Jo mateix, en absència de Kok, però una vegada posat a la foto, també específicament per en Koert i en IJf  i ... potser la Bloeme. Aquesta part de la ruta, no em sembla particularment bé, en realitat tota aquesta zona està tan a prop de la riba, o en contra. Endavant, el mar Mediterrani el converteix en un munt.
Ahir em van informar que el primer dia el temps era clar. Els francesos que posen el to d'avui, però farà exactament un punt a la part superior. Mantenir tipus de temps, o és la pràctica fixa per a Catalunya? Tinc trenta-sis graus i trenta-quatre, trenta-cinc graus, seguirem molt bé en el medi? Afortunadament, res d'això congestionada com tantes vegades en els Països Baixos, el que va permetre temperatures allà només alguna vegada realment evitar. Però la calor, la bicicleta, però pujar un parell de vegades ....... què és el que utilitzen una gran quantitat d'humitat. Tinc les llaunes que, o per mitjà de la primera ampolla, o directament a mi mateix a desaparèixer no es compten, però s'estima que aquest nombre segueix sent fàcilment més de deu. I després no és suficient, te n'adones. No vaig a explicar com, però es pot veure. Per cert, he perdut la meva ampolla d'aigua darrere d'avui. Jo anava amb quatre, dos, en general amb un estoc d'emergència, en el transcurs del dia, aigua calenta i dos a la posició coneguda a la bicicleta. Aquestes ampolles d'aigua d'emergència que penja a les borses, però les carreteres franceses .... Va ser molt dispersa i una vegada que ho vaig comprovar, ja era massa tard. L'ampolla s'assembla a la seva manera, potser insondable triat. Potser també en algun lloc d'un canal, o una rasa o un fossat sec, o pitjor encara, que és atropellat pels cotxes darrere del vehicle, o un cotxe o un camió o un tractor o recol · lectora, ja que conduir aquí al voltant.
Avui no vaig a córrer fora de control. Que passen pel camí, d'acord amb un senyal en el camí, el vi zona "Minervois", però que a un costat. Tornant a no voler sortir de la mà. Així que fins i tot dos quarts em veig on em fos possible els països. Sallèles d'Aude sembla una bona opció. A, B & B en la tradició d'Anglès. Per desgràcia, "completar". Però, hi ha un altre al poble, va dir el bon home i ell la flama per a mi. La mateixa recepta, Anglès, bé retallat, per als amants amb una piscina i molt més. Recomanat! Ahir estava bé, el meu francès és cada vegada millor, així no, no exagero, que sempre es pot estalviar més. No obstant això, expliquen que el gat no em sembla filantrop, era clarament un pont massa lluny, i després va seguir l'explicació que aquest era de fet li xat du maison. Ara a 75 quilòmetres. Algunes parts agradables, al llarg del Canal du Midi, uns aviós, igual un neerlandès a bici, que no sempre es pot de anar a bici de la seva segona esposa, així que de vegades va a aprendre molt en deu minuts, jaja.
Demà probablement només aconsegueixen la seva pròpia ruta de conducció a causa de Bennie té en l'actualitat a uns 50 quilòmetres a estirar fins a tal no és bell, fins i tot a 75 km. Així que mai arribaré! No obstant això, certes parts de la bella Canal du Midi, que també té gust de la canal de Overijsel entre Raalte i Deventer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten